Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Vissen

Av pal - 29 januari 2009 21:04

Styrkepass på lunchen. Stressigt, med det brukar funka bra. Jag och en kompis kör ett program med en bodypump-stång som är riktigt jobbigt för överkroppen (rygg, bröst, axlar och armar). Det går i korthet ut på att man turas om att göra sina repetitioner i ganska hög fart, med förhållandevis låg belastning. Extremt bra för uthålligheten och ska enligt min polare härstamma från brottningsträning. När vi kört igenom hälften av programmet kändes det konstigt - jag hade liksom ingen lust att trycka på och ge järnet. I sådana här fall tvingar jag mig normalt sätt alltid att fortsätta, men med julhelgens facit i hand (jag lyckades pga ökning av träningsdos dra på mig förkylning, hälseneproblem och öroninflammation strax innan jul) tänkte jag idag en extra gång. Nej min själ, jag struntar i det. Sagt och gjort. Kompisen fick slutföra passet själv, och jag anslöt mig till den stora skara gym-besökare som mest står och speglar sig och tänker sig starka. Det visade sig vara ett bra beslut, eftersom jag under eftermiddagen kände typiska början-på-sjukdom-symtom. Följaktligen beslutade jag mig för att ställa in kvällens distanspass också. Ni som springer mycket vet hur oerhört svårt det är att ta ett sånt beslut, trots att man känner sig vissen. Även om man vet hur urbota löjligt resonemanget är så ekar det i huvudet: "börjar man ge efter när det tar emot lite, sitter man snart i soffan varje kväll". Sen börjar tankarna komma: "vad har jag gjort för fel i träningen för att det skulle gå så här?" , "ligger jag på en för hög träningsdos?" och "borde jag köra större andel lätt distans". Fan vet, men jag är nästan övertygad om att jag tränar på rätt nivå nu. Jag ska därför lägga mig tidigt och utföra passet tidigt imorgon i stället, god damn it.    

 
 
Gurra

Gurra

30 januari 2009 22:01

Jag ber sällan om lov...känn dig länkad! :)

http://jaduvet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards