Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Årtiondets sämsta helg

Av pal - 1 februari 2009 18:58

Vad jag gjort i helgen? Jo jag har haft det roligt må ni tro - har spenderat hela helgen i sängen tillsammans med min kompis influensan. Det börjar dock ordna upp sig nu. Kroppsdelarna har slutat värka och aptiten börjar komma tillbaka. Verkar som jag ändå varit ganska förskonad - övriga familjemedlemmar har haft feber i upp till  3 dagar. Själv hade jag aldrig någon mätbar temperaturökning. Jag har alltså inte löptränat sedan i onsdags, men av nån anlening känns det ok - sådana här saker kan man inte påverka eller forcera. Bara att invänta tillfället då jag åter känner mig helt fit for fight. Då jävlar. Får försöka se positivt på det. Måste ju finnas positiva effekter av ge kroppen oväntad vila i 3-4 dagar. Eller? Det sura är bara att det precis kändes som att jag började komma i gång med fartträningen. Nu får jag gå tillbaka ett halvt steg och börja om igen. Hur som helst, sånt här händer alla.

Gårdagens tanke var att helgen i alla fall skulle förgyllas med en riktigt bra UFC-match mellan min favorit BJ Penn och Georges St Pierre. Jag hade liksom spetsat in mig på att den enormt boxningsskicklige BJ skulle utmanövrera GSP stående, och kanske slutligen knocka honom med ett knä eller nåt. Det blev en total besvikelse. GSP misshandlade BJ i 3 av 4 ronder och inför 5:e ronden kastade BJ in handduken. BJ var verkligen helt chanslös och måste ha rejält ont i kroppen idag. På det hela taget var tillställningen riktigt irriterande. BJ utmanar GSP i september (tror jag) och sen kommer han till matchen i februari till synes dåligt tränad? Som salt i såren får GSP efteråt, på sin utomordentligt fåniga fransk-kanadensisk-klingande engelska, berätta om sin gameplan. Nej det ska dröja innan jag går upp mitt i natten för att se en UFC-match igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards