Alla inlägg den 4 februari 2009

Av pal - 4 februari 2009 22:39

Gött...så var ytterligare ett "rehab-distanspass" till ända. Idag löpte jag på lite fortare (4:35min/km), på lite mer kuperad bana och lite längre (11,4km). Löpmässigt kändes det riktigt bra, så när som på att jag 1 timme tidigare hade tryckt i mig en pub-hamburgare och en stor stark. Bra tänkt. Som man bäddar får man som bekant ligga. Hamburgaren höll som väntat på att titta upp på väg upp för den sista, extremt långa uppförsbacken. Snöslask var det också, så bettet i sulan var sådär. Det är sådana här kvällar jag inte kan låta bli att tänka på hur extremt mycket lättare ett pass är att genomföra en vår/sommarkväll: minimalt med kläder, perfekt temperatur och perfekt underlag. Det gör en hel del. Å andra sidan blir löpningen på den delen av året så himla mycket roligare om man tränat hårt under vintern...Man skulle bott i Spanien eller nåt. Då kunde man ju passat på att då och då se lite anständig fotbollsunderhållning live också.

Funderar på att hoppa passet imorgon oh lägga det på fredag morgon i stället. Det skulle på sätt och vis optimera vilan, tror jag. Får se hur jag gör imorgon. Oavsett vad så blir det fyrahundringar och långpass på lördag respektive söndag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards