Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

En journalist ringde

Av pal - 2 februari 2009 20:37

Eller inte...Jag fick följande frågeformulär av Gustav:


1. Vilken typ av löpare är du?

En som ni egentligen aldrig vet den exakta statusen på ;-) För dålig för att vara ett riktigt hot, men för bra för att helt kunna avfärdas. För övrigt vet jag sällan själv heller min exakta kapacitet - och föredrar att ha det så. Jag gillar att bli positivt överraskad av mina tävlingsresultat, och presterar ofta ordentligt mycket bättre på tävling än på träning. Sen har jag en tendens att öppna lopp ganska hårt också... 

2. Hur länge har du löpt?

Jag började löpa regelbundet 2005, men då bara 2-3 ggr i veckan. Sen löpte jag nästan inget år 2007. Började löpträna seriöst år 2008.

3. Hur mycket löper du per vecka?

För närvarande siktar jag på 65-75km i veckan, när jag inte är sjuk...

4. Vilket är ditt "feelgood"-tempo?

4:30, utan tvekan. 12-14km cykelbana i detta tempo en varm sommarkväll är njutning. Har faktiskt ibland svårt med rytmen då jag går långsammare än 4:45.  

5. Vid vilken ålder började du springa?

Regelbundet vid 28-29 kanske. Fast jag har sprungit rätt mycket även dessförinnan.

6. Vilka andra sporter utövar du regebundet?

Inga numera.

7. Vad måste du ha med dig på ett pass?

Ingenting egentligen. Ett tag tog jag faktiskt tiden med köksklockan, dvs en snabb titt innan man sticker och tillbaka in i köket när man är klar.

8. Varför springer du?

Det är en ständig utmaning och man håller sig jävligt vältrimmad.

9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?

Lidingöloppet 2008, vid seedningen:
[pal] -Hej, jag vill bli seedad.
[scout] - Och hur snabbt tänker min herre springa?
[pal (lite skämtsamt)] - Jaaa, på en 2 timmar...
[scout] - startgrupp 1b, varsågod.
[pal] - Öhhhh, tack...

Jag gick i mål på 2h och 26minuter, sprang inte om nån vad jag minns. Kände mig smutsig som lurat en ädel scout på 26 minuter.            

10. Hur ofta köper du skor?


År 2008 köpte jag 5 par löparskor. Detta är extremt högprioriterat.

11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?

2-3 ggr om året.

12. Var/hur handlar du utrustningen?

På Löplabbet och i de vanliga sportaffärerna.

13. När föredrar du att springa?

På eftermiddagen.

14. Hur ofta tävlar du?

Fem tävlingar under 2008, fler under 2009.

15. Vilka distanser?

10km, halvmarathon och Lidingöloppet (30km).

16. Vilken är favoritdistansen?

Det varierar, fast fick jag bara springa en distans fick det bli 10km.  Landsväg.

17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?


Självpeppande grejor där jag övertygar mig själv om hur mycket bättre jag är än alla andra. Sympatiskt va?

18. Vilken typ av vätska dricker du?

Powerade, vatten och den sportdryck som bjuds på tävlingar.

19. Springer du helst i grupp eller ensam?

Det beror på vad jag ska träna och vilken grupp som erbjuds. Ser fördelar och nackdelar med båda.

20. Hur återställer du dig efter ett långpass?


Med mjölk. Mjölk är livet. Mjölk och mackor. Länge leve Hasse Kvinnaböske.

21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?


Snabbdistans. Fyrahundringar är också kul.

22. Vart blir du oftast skadad?

För tillfället har jag lite känningar i hälsenorna. Annars har jag inget "standardställe".


23. Vilket lopp drömmer du om att springa?

Jag är rätt anspråkslös. Veberödsrundan inför hemmapublik. Med chans till hög placering. Det vore mäktigt. 


24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?

Anna Skipper. Hon skulle få äta upp varenda jävla nedlåtande ord hon sagt i "Du är vad du äter". 

25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?

Zlatan. Det vore coolt om han kunde ta en boll med sig. 


26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?

Peter North - jag tror det är min tvillingsjäl. Googla gärna denna fantastiska skådespelare.


27. Vilka löp-/träningsbloggare utmanar du?

Här får jag återkommma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards