Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Fyrahundringar och långpass

Av pal - 8 februari 2009 20:11

Som jag har tränat i helgen! Helt ostörd av både skador och sjukdomar (...ta i trä). Det började igår med ett fartpass med klubben på Atleticum i Malmö. Fyrahundringar i 80s-tempo med start varannan minut var planerat. Efter att förra gången ha gjort 16, hade jag ställt in mig på att fixa 20 repetitioner. Med draghjälp från duktiga klubbkompisar så gick det vägen. Så jävla nöjd. Jag tror t.o.m att snittet låg under 80s, och det var inte en repetition som gick långssammare än 81s. Det var grymt jobbigt de sista 5, men det kändes enormt givande. Jag såg förmodligen ut som om jag skulle spy upp lungorna och fick en del roliga kommentarer vid de sista repetitionerna (vilka jag, förmodligen pga trötthet och hög koncentration, inte uppfattade). Mitt mål är nu att få kontinuitet i den här fartträningen. Kan jag höja farten ytterligare här så är jag på god väg mot betydligt snabbare 10km. Skulle iofs också behöva komma i gång med tusingarna, men fyrahundringar känns roligare för tillfället.

Idag stod det långpass på schemat. Ordentligt seg i benen sen gårdagen, men det kändes ok. Bättre blev det när solen, som jag inte sett på veckor, valde att titta fram och lysa mig i ryggen. Oj oj vad det hjälpte mig att mobilisera mina krafter. Helt plötsligt kom jag på varför det är så härligt att löpa och slutade att hela tiden räkna på återstående sträcka. Totalt blev det 23,66km på ordentligt kuperad asfaltsbana (sådana har vi i Höör!) med ett snitt på 4:29min/km. Nöjd - den här rundan är riktigt tuff och jag gick in för att ta det lugnt.

Imorgon är det vilodag. Skönt. På tisdag/onsdag blir ett distanspass (10-12km) och ett intervallpass antingen bestående av tusingar eller 300m backsprintar. Får se i vilken ordning jag gör det. Kanske är det smart att vänta med fartpasset tills på onsdag.

Nu ska jag unna mig en hemmagjord semla eller två...

 
 
Gustav

Gustav

9 februari 2009 20:30

Din rackare, fy vad du springer fort! Vänta du bara!
Ska du ändå inte hänga på till Karlskrona - Arne har sagt att vi ska äta Happy Meal på vägen hem :)

http://www.omnipotent.se

 
Ingen bild

pal

10 februari 2009 23:14

Hmmm, happy meal säger du...Ska han ta med sig TT-skivan? Nej, allvarligt känns det inte rätt att tävla för tillfället. Jag är för dåligt farttränad och uppriktigt rädd för att bli besviken på uteblivna resultat. Respekt till dig för att du nappat - förståeligt med den digra speed-exercis du tuggat i dig de senaste månaderna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards