Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Day after tomorrow

Av pal - 18 februari 2009 08:52

Jävlarimej vad det är kallt. Ovanligt kallt. Jag tror att jag ska mordhota de ansvariga, för jag trivs inte i det här klimatet. Snart fryser nog Öresund. Då får dansken se upp! Frågan är om man vill springa när det är så här kallt. Jag sprang en morgonrunda kl 0600 igår. Innan solen hade gått upp. Har kommit på att återhämtningstajmingen blir helt optimal om jag kör mina vanliga distanspass (tisdag och fredag) tidigt på morgonen. Det var helt obeskrivligt kallt. Efter att ha sprungit 200m fick jag vända hem och ta på mig mer kläder. Sen genomförde jag rundan på 15,3km. Morgonrundor är luriga. Normalt kan jag springa upp till 22-23km innan jag börjar känna mig riktigt matt. På morgonen kan det räcka med 10km, vilket det gjorde igår. Fick således pannbenspringa de avslutande 5 kilometrarna, trots att banan är näst intill helt platt. Oavsett det var jag ju som vanligt extremt nöjd efter att ha genomfört min plikt tidigt på morgonen. Lyckades, den tidiga timmen och vädret till trots, ändå springa i perfekt distanstempo - 4:30.

Ikväll blir det 9*1000 på cykelbanan. Om banan är ren från snö ska jag försöka ligga på 3:42-3:45min per tusing. En minuts vila mellan repetitionerna. Grüss gott.  

 
 
Ingen bild

Gurra

18 februari 2009 17:12

Glöm inte toalettpapper :)

 
Ingen bild

pal

19 februari 2009 09:41

Alltid i fickan - man kan ju behöva snyta sig...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards