Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Slaskmil

Av pal - 22 februari 2009 17:34

Så var sportlovsveckan slut. Spontanvaknade kl 07:30 i morse. Hmm, perfekt att genomföra dagens långpass tidigt tänkte jag - det tar ju som bekant en massa tid i anspråk. Åter igen hade det snöat hela natten, och under morgonen började det töa. Resultat: slasklöpning. Sprang två varv på min kuperade 12,2km-runda. På det första varvet hade de inte hunnit snöröja. Riktigt dåligt fäste alltså. Det finns emellertid en positiv grej med att springa på halt underlag: vader och fotleder får grym styrketräning. Efter att ha avverkat första varvet kändes vaderna ordentligt möra och jag funderade på att köra återstående km på en annan, plattare runda. Jag provade då att ta ut steget och springa på lite (långpasslöpning har en tendens att göra steget kort och stumt). Det visade sig hjälpa, och jag körde således på samma runda en andra gång. Långpasset avklarat 10:00! Skönt! Det blev totalt 24,52km i 4:45-tempo.

Fick lite roliga SMS med resultat under eftermiddagen: min gamle sidekick från Helsingborg spräckte under dagen den magiska 40-minutersgränsen på milen. Samma man pumpar 100kg i bänkpress, så detta är grymt starkt. Själv bär jag på två massiva armar som kanske är goda för 50kg :-)...Min klubbkompis från Lund, som dagen till ära tävlat på inomhusbana, gjorde precis det han sa att han skulle göra: nämligen att gå under 10 minuter på 3000m. Riktigt imponenrande! Stort grattis till båda.

Uppdaterar spotify-spellistan under kvällen. Visa tålamod!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards