Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Orgie

Av pal - 25 februari 2009 15:12

Undrar om titeln på detta inlägg gör att hitrate på bloggen går upp? Gårdagen var en orgie i trötthet. Åter igen valde jag att lägga distanspasset tidigt på morgonen. Det blev 13,9km i 4:20-tempo. Nästan exakt en timmes träning. Snön har smält - gött. Själva träningen var förhållandevis behaglig och inte speciellt jobbig i sig, men fick till följd att jag gick runt och var småsömnig hela dagen. Dessutom var jag ordentligt trött i vaderna pga helgens strapatser. Satt och somnade vid 20:30 framför tv:n och gick och lade mig redan 21:30. Det blev alltså ingen Champions League. I gengäld är jag pigg och utvilad idag. Vaderna känns till på köpet återhämtade. Det är annorlunda nu för tiden det där - när jag tränade mindre brukade jag vara sjukt nöjd när jag var stum eller hade träningsvärk i en muskel - det är ju ett kvitto på att processen "nedbrytning-uppbyggnad" funkar. Numera är jag mest orolig att muskeln inte ska återhämta sig till nästa pass och bli ännu mer nerkörd. Ikväll kommer jag att köra ett lätt distanspass över kullarna i Höör igen, för att kunna satsa järnet på morgondagens fyrahundringar på inomhusbanan i Malmö. Run to the hills, som jag och Bruce D brukar säga.

 
 
Ingen bild

soffpotatisen

25 februari 2009 18:05

Det är därför som jag slutat träna på mornar numera. Är ofta som en zombie resten av dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pal - 7 april 2009 08:44

Jag kommer fr.o.m. nu att fortsätta att blogga här. Denna blogg kommer alltså snart att stängas. ...

Av pal - 5 april 2009 23:04

Jepp, jag sprang terräng-DM idag. Efter att ha värmt upp på den sjukt tunga banan tog jag beslutet att springa utan klocka, eftersom att jag trodde att vetskap om hur sakta det gick (i realtid) inte skulle hjälpa mig att springa fortare, snarare tvär...

Av pal - 3 april 2009 10:53

Ahh, fredagsmorgon med ett lätt distanspass i soluppgången. Fina grejor. Svårigheten med att springa på morgonen ligger numera för mig bara i att hinna. Allt går så förtvivlat långsamt innan man väl kommer iväg. På nåt undermedvetet sätt försöker...

Av pal - 2 april 2009 21:07

Tisdagsträningen förlades åter igen vid Vaxsjön, där jag och Gustav manglade tvåtusingar. Som vanligt 5x2000 med 2 min vila. Som vanligt några oönskade avbrott. Bortsett från dessa gick det ganska bra. Jag låg c:a 10 sekunder under 7 minuter på den f...

Av pal - 1 april 2009 20:33

Så var startlistan för Terräng-DM tillgänglig. Idel riktigt duktiga löpare anmälda till 4km. Att sikta på pallplats visar sig tyvärr orealistiskt. Jag kör på så hårt jag kan och ser hur långt det räcker. Sugen som satan i alla fall! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards