Alla inlägg den 11 mars 2009

Av pal - 11 mars 2009 09:02

En bra dag börjar med morgonlöpning. För mig har det effekten att tisdagar, som i normala fall ligger långt ner på rolighetsmätaren, blir snäppet bättre. Igår gjorde jag min vana trogen 13,9 km morgondistans. Det tog ganska exakt en timme, vilket ger ett tempo på 4:20min/km. Det var lite för snabbt. Egentligen borde jag ju vara nöjd med en successiv tempoökning av mina distanspass, eftersom att det liksom är ett kvitto på att kroppen kan springa hyfsat oansträngd i en högre fart. Det kan ju kroppen i regel också, men vad det verkar inte på varenda "lätta" pass. Igår och på de senaste distanspassen hade jag inte det vanliga flytet. Kan liksom inte "autopilot-löpa". Det är ju iofs inte så att jag sprang och led eller ens var speciellt ansträngd igår, men känslan "this is a walk in the park" infann sig aldrig. Och den känslan kräver jag på åtminstone några av mina enkla pass, annars blir hela upplägget ohållbart. Nu ska det ju iofs noteras att passen som görs tidigt på morgonen alltid tar emot extra för mig. Hur som helst, vid det här laget borde kroppen ha vant sig. Slutsats: jag måste vara noggrann med att inte springa fortare än 4:30 på åtminstone ett av distanspassen och ytterligare tiotalet sekunder långsammare på långpassen. Until further notice. För någon kanske en sån regel verkar konservativ, men jag tror stenhårt på den - i synnerhet på lång sikt.


Två ting som stör mig:

1. Den Champions League-match som 6:an visade igår. Panatinaikos - Villareal? Nån intresserad? Inte jag...Till skillnad från tidigare år går alla de intressanta matcherna på betalkanaler som jag inte har. Viasat kör ett gammalt beprövat langarknep: Bjussa först på knarket, sen kan man börja sälja det dyrt.


2. Löplabbet har börjat kränga Adidas Adizero Adios. Fan, vad hände med att bara sälja Asics-dojjor med 3cm dämpning, Löplabbet? Jag är upprörd och besviken.   

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards